انواع کاغذ دیواری از نظر کاربرد

همه چیزدرباره انواع کاغذ دیواری از نظر کاربرد در تیراژه هارمونی

انواع کاغذ دیواری از نظر کاربرد

همه چیزدرباره انواع کاغذ دیواری از نظر کاربرد در تیراژه هارمونی

کاغذ دیرواری سه بعدی چیست

 شناخت تاریخچه کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری پوشش تزیینی است که برای پوشش دادن سطوح دیوارهای داخلی در ادارات، خانه‌ها و دیگر ساختمان‌ها استفاده می‌شود؛ کاغذ دیواری یکی از جنبه‌های طراحی داخلی به‌شمار می‌آید. این نوع پوشش بیشتر به صورت رول یا به صورت متری فروخته می‌شود و با چسباندن روی دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاغذ دیواری‌ها می‌توانند ساده (به صورت نقاشی) یا به صورت بافته‌شده (مانند آنگلیپتا) یا با الگوهای گرافیکی ساخته شده‌ باشند.

روش‌های چاپ کاغذ دیواری شامل چاپ سطحی، چاپ به‌وسیله حکاکی، چاپ سیلک ابریشمی، چاپ به صورت دیجیتالی یا چاپ به وسیله ماشین چاپ چرخشی است.

کاغذ دیواری سه بعدی از تولد تا دوران اوج!در این مقاله تیراژه هارمونی تاریخچه مختصری از پیدایش کاغذ دیواری سه بعدی ارائه داده است .کاغذ دیواری های سه بعدی در طرح ها و رنگ های جذاب و دیدنی این روزها گسترش روز افزونی دارند و در حال طی کردن دوران طلایی عمر خود است در این مقاله بر آنیم تا سیر تکاملی این محصول تازه وارد به کشورمان را مورد بررسی قرار دهیم . شاید باور نکردنی باشد وقتی که بدانید در سال ۱۷۸۵ ماشین چاپ کاغذ دیواری اختراع شد. (داستان کاغذ دیواری به مرور تاریخچه کاغذ دیواری می پردازد.)

کاغذ دیواری سه بعدی

ماشین های چاپ کاغذ دیواری

این ماشین ابتدا ۴ رنگ،سپس ۸ رنگ و...بود تا اینکه به صورت پیشرفته در آمد. بعد از جنگ جهانی دوم که انقلاب صنعتی اروپا روی داد،کاغذ دیواری سه بعدی های بادوام و قابل شستشو متولد شدند .در مورد جنس این گونه از کاغذ دیواری ها جالب است بدانید اغلب از چاپ و ایجاد یک نمای دکوراتیو بر روی سطح یک لایه ی آستر مانند، مثل کاغذ، پارچه یا نظایر آن ساخته می شوند. در سال 1785 یک فرانسوی به نام Christophe-Philippe Oberkampf اولین ماشین چاپ کاغذ دیواری را اختراع کرد. در همان سالها Nicholas Louis Robert فرانسوی هم روشی برای تولید کاغذ دیواری هایی با طراحی قابل تطبیق نامحدود (endless) پیدا کرد در سال 1798 لیتوگرافی توسط Alois Senefelder در آلمان اختراع شد در حالیکه در فرانسه سال 1800 کاغذ دیواری سه بعدی های زیبایی با کلیشه هایی که با دست حکاکی می شدند چاپ می شد.

کاغذ دیواری

پارکت لمینت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.